План заходів з профорієнтаційної роботи на 2014-2015 навчальний рік

Батьківські збори «Як допомогти випускникам основної школи вибрати профіль навчання»

23 жовтня 2013 року були проведені класні батьківські збори для батьків учнів 9-го класу на тему «Як допомогти випускникам основної школи вибрати профіль навчання».

Директор школи Іщенко О.Й. довела до відома батьків інформація про нормативні документи, згідно яких здійснюється профільне навчання в старшій школі та до профільна підготовка в 9-му класі.

Класний керівник Ємець Т.І. дала рекомендації батькам, як знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного профільного самовизначення та інформацію про можливі шляхи отримання дітьми освіти після закінчення основної школи, а також наголосила на важливості обговорювання проблеми вибору майбутньої професії їхніх дітей і запропонувала батькам звертатися по допомогу, вчителів-предметників та шкільного соціального педагога.

Директор школи звернулася до батьків з проханням співпрацювати в організації профорієнтаційної роботи (виступів фахівців на класних годинах, відвідування учнями виробничих підприємств тощо).

Цикл бесід із трудового законодавства

«Знання трудового законодавства – безпечне трудове майбутнє».

Протягом листопада 2013 року вчитель правознавства Жандик М.С. провів цикл бесід з трудового законодавства для учнів 9-11 класів. Метою яких є ознайомлення учнів з основними питаннями трудового законодавства та висвітлення особливостей працевлаштування неповнолітніх. Теми басід були такі:

Бесіда 1. «Право на працю в Україні», під час якої учні ознайомилися з основними поняттями трудового права та трудового законодавства та їх джерелами.

Бесіда 2. «Правові засади охорони праці неповнолітніх», з цієї бесіди учні дізналися, що неповнолітні у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх, а в галузі охорони праці, робочого часу, відпусток та деяких інших умов праці користуються пільгами, встановленими законодавством України.

Бесіда 3. «Підліток на ринку праці», з цієї бесіди учні дізналися, що держава гарантує працездатній молоді рівне з іншими громадянами право на працю. Вчитель дав відповіді на такі запитання:

1. Які документи потрібно пред’явити роботодавцю при влаштуванні на роботу?

2. На якій підставі роботодавець може відмовити у влаштуванні на роботу?

3. Які обов’язки та права має роботодавець?

4. Які обов’язки та права має працівник?

Ділова гра «Я і світ моїх професій»

З метою ознайомити учнів з вибором професії; із поняттям, призначенням і змістом професіограми. Навчити розрізняти такі поняття як професія, спеціальність, посада. Формувати свідоме ставлення до вибору професії та професійної придатності, усвідомлення всіх можливостей правильного вирішення цього питання як для них особисто, так і для держави. Допомогти у визначенні інтересів та здібностей. Виховувати в учнів потребу в отриманні як повної середньої освіти, так і спеціальної. 11 грудня 2013 року Ємець Тетяна Іванівна (класний керівник 9 кл.) провела ділову гру «Я і світ моїх професій». Результатом заходу було усвідомлення учнями важливості кожної професії для життя суспільства та зрозуміли всю важливість й необхідність вибору професії кожною людиною.

Інформаційний тренінг «Обираєш професію - обираєш майбутнє»

Вибір професій в житті кожної людини – важливе і відповідальне рішення, яке багато в чому визначає весь її наступний життєвий шлях. Перед молоддю завжди постає болюче питання: «Як правильно обрати свій шлях в житті, свою професію і таким чином забезпечити собі майбутнє». Ось чому 19 лютого Шабан О.К. (заступник директора з ВР) та Арутюнян О.М. (соціальний педагог) провели інформаційний тренінг «Обираєш професію - обираєш майбутнє» для старшокласників. В ході тренінгу підлітки дізналися про появу нових професій, про те, які висококваліфіковані спеціалісти затребувані сьогодні на ринку праці, а також, що треба враховувати, обираючи професію. Арутюнян О.М. провела тестування, що допомогли молоді визначити, які види професій відповідають їх нахилам, здібностям та інтересам. А Шабан О.К. представила учням фільм-презентацію «Вищі професійні технологічні училища Київщини». На завершення заходу шкільний бібліотекар Гафинець Г.Ю. ознайомила присутніх з виставкою літератури та періодичних видань на профорієнтаційну тематику «Обери своє майбутнє».

/Files/IMGP7666.JPG

Фільм-презентація «Вищі професійні технологічні училища Київщини».

/Files/IMGP7614.JPG

/Files/IMGP7665.JPG

Виставка "Обери своє майбутнє" в шкільній бібліотеці

Виховний захід «Професія моїх батьків»

У березні 2014 року в 5 класі Шандрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (класний керівник огризько Н.М.) було проведено виховний захід «Професія моїх батьків». Основною метою заходу було:

- розвивати комунікативну та соціальну компетентності;

- поширити явлення учнів про професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті;

- пояснити, що будь-яка професія важлива и потрібна;

- розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість,

- виховувати любов и шанобливе ставлення до праці.

Даний виховний захід розроблений і проведений з метою надання допомоги учням у визначенні професійної спрямованості. Передбачає створення моделі профорієнтаційної роботи в школі на основі врахування вікових особливостей учнів; конструювання пізнавального матеріалу на основі принципів системності, послідовності й наступності; застосування активних методів виховання; реалізацію творчих зв’язків класного керівника з батьками, вчителями, представниками центру зайнятості, представниками трудових колективів села.

/Files/IMG_20140416_132625_1.jpg

/Files/IMG_20140416_133002_1.jpg

/Files/IMG_20140416_133753.jpg

Профорієнтаційна гра «Подорож у світ професій»

Одним з найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість – одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності.

Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми як батьків, так і самих молодих людей.

З метою формування загальної обізнаності учнів про світ професій та їх готовності до профільного навчання для учнів 8-9 класів 6 травня Шабан О.К. (заступник директора з ВР) провела профорієнтаційну гру «Подорож у світ професій», яка допомогла зрозуміти, наскільки точно учні уявляють світ професій, а також надала можливість перевірити їх знання у розв’язанні інтелектуальних задач, застосуванні їх на практиці.

Шабан О.К. підготувала цікаві інтелектуальні конкурси: «Жартівлива вікторина», «Алфавіт професій», «Відгадай професію», «Чий інструмент», а команди, в свою чергу, - домашнє завдання «Творча презентація професії». Учні з повною відповідальність поставилися до підготовки та презентували дві професії: швачка та лікар.

/Files/images/proforntatsya/профорієнтація 009.JPG

/Files/images/proforntatsya/профорієнтація 021.JPG

/Files/images/proforntatsya/профорієнтація 013.JPG

Індивідуальні консультації

В умовах коли щорічно з’являються нові професії, коли наукова революція розвивається – ринок праці потребує старих та нових кадрів. Суспільство потребує роз’яснювальної роботи щодо професій, які є необхідними в нашій державі. Старшокласникам інколи бракує інформації, що стосується питань професійного вибору в сучасних соціально-економічних умовах. Та дуже часто на шляху вибору професії стають їхні батьки, які не розуміють чому саме їхня дитина обрала саме цей професійний напрямок. Тому протягом навчального року Арутюнян О.М. (соціальний педагог) проводила анкетування по виявленню професійних нахилів учнів та надавала індивідуальні консультації батькам та учням, з вибору майбутньої професії дитини.

Комплекс тренінгових занять

Як обрати професію так, щоб вона була улюбленою і приносила істотні дивіденди? Питання серйозне. Вибір професії відбувається лише раз у житті. Природно, за своє життя можна поміняти кілька професій, наприклад, перевчитися, однак, просуванню по кар'єрних сходах це не сприяє. Більше того, буде шкода витраченого часу на освоєння тієї професії, яка людині не підійшла. Тому до вибору професії необхідно підходити дуже ретельно, щоб не допустити помилки в майбутньому. Почати вибирати свою майбутню професію потрібно ще зі школи. Тому протягом року Арутянян О.М. (соціальний педагог) провела комплекс тренінгових занять із метою розвитку комунікативних здібностей учнів, та допомогти їм у виборі майбутньої професії, а саме: «Хода професіонала», «Людина і професія», «Самооцінка і професія», «Знавці професій», «Зобрази професію».

Створення альбому-презентацій «Ми обираємо професію»

Протягом навчального року учні 8-11 класів під керівництвом вчителя інформатики Шабан О.К. створювали презентації професій, які згодом об’єднали в один загальношкільний альбом «Ми обираємо професію».

До альбому увійшли такі презентації:

Кiлькiсть переглядiв: 71